A magyar turizmus rugalmasan alkalmazkodik a válság hatására kialakult körülményekhez, és ebben kívánja segíteni a magyar turisztikai vállalkozásokat.
Az utazási szokásokban történő változásoknak megfelelően a magyar turizmus népszerűsítéséért felelős szervezet a közeli küldőpiacokra fókuszál, első lépésként forgalomélénkítő kampányt indított a közeli országokban: Németországban, Ausztriában, Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Oroszországban, Ukrajnában és Romániában; míg a távolabbi piacokon fenntartó tevékenységet végez.
Legfontosabb küldőpiacunk, Németország. Így 2009 elejétől megcélozza a már említett turisztikai szervezet az autóval, busszal utazók szegmensét és a keleti tartományokban lakókat. A tavaszig zajló Budapest Winter Invitation kampányt a tervek szerint a nyáron egy hasonló, vállalkozói összefogásra épülő Balaton Summer Invitation követi majd. A részleteken már dolgoznak a szakemberek.
Fontos szerep jut a széles körű együttműködésnek, ezért fontos szorosabbra fűzni a kapcsolatokat az Európai Utazási Bizottsággal (ETC) és a Visegrádi Négyekkel. A szűkülő források koncentrálása érdekében a partnerekkel közös akciókat kell tervezni, és folytatni például a Légi Marketing Alapot, és a Buszos Marketing Alap kidolgozását is. Első körben a Balatonnál, de a kezdeményezés nyitott a többi régió számára is.
A belföldi forgalom élénkítését szolgálják a témaévek (2009-ben a Kulturális Turizmus Éve, majd 2010-ben a Fesztiválok Éve), illetve az üdülési csekk turisztikai felhasználásának ösztönzése. Beutazó és belföldi turizmusunkat egyaránt szolgálja a tervezett Vendégbarát Magyarország kampány, amely a szolgáltatókat és a magyar lakosságot egyaránt megszólítja.